Saturday, June 14, 2008

Sufi: Wad Pediatrik HSB


Batuk Sufi belum jugak hilang. Dahulu kenyataan doktor di IJN aku percaya yang batuk itu akan hilang dengan sendirinya kerana itu adalah perkara biasa. Perkara biasa bagi pesakit yang baru dibedah bagi kes jantung berlubang. Lagipun Discaj kami dari IJN dahulu tidak dibekalkan dengan ubat cair kahak. Apatah lagi ubat batuk yang sememangnya tidak dibenarkan dosnya pada kanak-kanak.

Hari demi hari, adik Sufi tidak menunjukkan perubahan positif ke atas batuk yang dialaminya. Kami telah usahakan dengan ulang alik ke hospital beberapa kali. Apa yang dapat diberi ubat cair kahak sahaja. Dan akhirnya hari ini terpaksa dibawa ke klinik pakar di Hospital Sultanah Bahiyah.

Tak sangka pula yang adik Sufi akan ditahan di Wad Pediatrik. Kerana adik cukup sihat sekarang ini. Yang menjadi beban tidurmu terganggu dengan batuk-batuk yang aku iyakan kenyataan doktor di IJN.

Doktor di wad tu kata adik Sufi perlu diberi antibiotik selama seminggu. Iya lah. Confident jer doktor tu bagai tau adik Sufi dijangkiti kuman di Paru-paru. Ya itulah kenyataan yang dahulu menyebabkan adik terlantar di HSB selama sebulan. Itulah kenyataan yang dahulu yang menyebabkan adik terpaksa dibedah di IJN dengan sebab kecemasan. Kini kami menunggu keputusan rasmi. Adakah batuk adik itu batuk operation atau batuk kuman yang amat kami risaukan. Mohon padaMu ya Allah tabahkan hati kami menerima dugaanMu. Jadikanlah kami dikalangan orang-orang yang bersabar. Pulihkan Siti Afifah Sufi ya Allah. Panjangkan usianya ya Allah.

1 comment:

Kaktiny said...

Assalamualaikum..

Sufi camner skrg?.. dah ok ker?..
elly apa khabar?.. elly kerja tak skrg nih?